sobota, 2 lutego 2013

Nie zawsze musi być tak samo. Odwrócone ciasto.

     Czasem trzeba coś na szybko upiec, bo jest okazja niespodziewana. Dzisiaj tak właśnie miałam i upiekłam ciasto o zaskakujących barwach. Wizualnie wygląda trochę nienaturalnie. Ogólnie to nie przepadam za jaskrawą kolorystyką w daniach, no ale zrobiłam wyjątek. Myślę, że dzieciom kolory mogą się podobać, więc można jeszcze bardziej poszaleć, dodając jeszcze czerwone i zielone wisienki. Mandarynki i brzoskwinie z puszki tez mogą być dobre. O! Albo można dać doskonałe zajęcie dziecku, żeby stworzyło własny obrazek. :) Fantazja, fantazja...



Składniki*:
  • Ananas w plastrach z puszki (lub inne owoce)
  • kolorowe kandyzowane wiśnie
  • 2 łyżki cukru
  • 100g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100g miękkiego masła
  • 100g cukru
  • 2 jaja
  • syrop z ananasa w puszce
 Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Foremkę (23-25 cm) wysmarować masłem wg potrzeb (ja używam silikonowej, więc nie muszę). Dno oprószyć 2 łyżkami cukru i poukładać owoce wg fantazji własnej.
Masło, cukier, jaja zmiksować, dodać mąkę, proszek do pieczenia, sodę i wymieszać. Dolać 3 łyżki syropu z ananasa z puszki lub więcej, tak aby ciasto nie było zbyt gęste i wymieszać. Masę przełożyć delikatnie na owoce. Piec ok. 30 minut. Po upieczeniu na formę nałożyć talerz i przewrócić do góry dnem.
 * Inspiracja: "Nigella ekspresowo"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...